L’Hospital Universitari Son Espases ha estat designat centre compromès amb l’excel·lència en cures pel programa Best Practice Spotlight Organizations (BPSO), conegut a Espanya com a Centres Compromesos amb l’Excel·lència en Cures (CCEC) i dirigit des de la Unitat d’Investigació en Cures de l’Institut de Salut Carlos III (Investén-ISCIII). L’acte de lliurament del reconeixement va tenir lloc divendres passat en la IV Jornada Balear de centres BPSO, a Menorca, i hi va ser present la consellera de Salut, Manuela García.
Son Espases hi va ser seleccionat com a candidat l’any 2022, en què va adquirir el compromís d’implantar tres guies de bones pràctiques basades en l’evidència durant un període de tres anys. Les guies d’accés vascular, de prevenció de caigudes i d’atenció al pacient ostomitzat s’han elaborat gràcies a l’esforç i a la implicació dels professionals encarregats de dirigir el projecte, que, amb la seva iniciativa i dedicació, han superat tots els reptes que han sorgit.
Ara comença el període de sostenibilitat i d’implementació d’una altra guia: la GBP d’alternativa a l’ús de les contencions i de seguretat del pacient.
Actualment, amb la inclusió de Son Espases i Atenció Primària de Mallorca, les Illes Balears ja tenen sis acreditacions com a centres compromesos amb l’excel·lència en cures. Obtenir aquesta distinció situa la institució en una posició capdavantera en l’excel·lència en cures, n’augmenta la reputació i hi atreu professionals compromesos amb la qualitat assistencial.
L’avenç d’aquest projecte ha permès implantar deu guies de bones pràctiques a totes les Illes Balears en àmbits com ara els accessos vasculars, el suport als adults que esperen una ostomia o que hi viuen, la lactància materna, la prevenció de caigudes, les alternatives a l’ús de contencions, la valoració i les cures dels adults en risc de comportament suïcida, la valoració i l’abordatge del dolor, les cures centrades en la persona i la família, l’enfocament pal·liatiu de les cures en els darrers dotze mesos de vida i la disminució de les complicacions del peu en persones diabètiques.
En total, hi ha 748 professionals implicats en el programa CCEC. Des de l’any 2019 s’hi han registrat més de sis mil participacions en sessions de formació, i s’han fet 152 publicacions científiques sobre el seguiment i l’avaluació del programa en els diversos centres d’implementació.
En transporte público:
EMT: Líneas 6, 20, 29, 33, 34, 36, 39
En coche:
. Por Carrer d'Aragó/Ma-13A y Ma-20
Bicipalma
https://www.bicipalma.com/es/palma/
Descargar díptico: "Cómo llegar a Son Espases"
De lunes a viernes 8h - 20h
En transporte público:
En coche: