Govern de les Illes Balears
Noticia
Inici /

Son Espases atén 250 nous casos d’obesitat greu a l’any en persones adultes i 100 pacients pediàtrics amb problemes nutricionals

27 de maig 2014

Adoptar una alimentació i un estil de vida saludables des de petits ajuda a prevenir i reduir l’obesitat infantil

L’Hospital Universitari Son Espases atén 250 nous casos d’obesitat greu a l’any en persones adultes i 100 pacients pediàtrics amb problemes nutricionals. El proper 28 de maig de 2104, se celebra el Dia Nacional de la Nutrició amb l’objectiu de ressaltar la importància d’adoptar una alimentació i un estil de vida saludables des de petits i aconseguir, d’aquesta manera, prevenir i reduir l’obesitat infantil. Per sumar-se a aquesta iniciativa, l’Hospital Universitari Son Espases instal·larà una taula informativa a l’entrada de Consultes Externes, i a les 12:00 hores, dues professionals del Centre, Gabriela Nicola (nutricionista) i la Dra. Maria Caimari (pediatra), impartiran al mateix lloc, una conferència oberta a tots els interessats, titulada “Menjar saludable i prevenció de l’obesitat infantil”La nutricionista de l’Hospital Universitari Son Espases, Gabriela Nicola recomana “reaccionar ràpidament a davant els primers símptomes d’excés de pes i acudir a un professional, per aturar el desenvolupament de la obesitat”.

Sessions d’educació nutricional a l’Hospital Universitari Son Espases

L’Hospital Universitari Son Espases desenvolupa sessions setmanals d’educació nutricional adreçades a les persones amb obesitat mòrbida i als pacients diabètics obesos. En aquestes sessions, es fan treballs sobre estratègies per fomentar una major adhesió a la dieta hipocalòrica i sobre hàbits alimentaris i estils de vida. També s’efectuen tallers pràctics de compra i d’elaboració d’aliments.

Menjar sà, es divertit, lema del Dia Nacional de la Nutrició

L’objectiu de la tretzena edició del Dia Nacional de la Nutrició és introduir la idea que menjar sà és divertit i explicar a la població hàbits d’alimentació saludable des de l’edat infantil com esmorzar i consumir 3 peces de fruita cada dia; incloure verdures al dinar i al sopar; menjar llegums 2-3 vegades a la setmana; incrementar el consum de: cereals integrals, peix blau o blanc, llet, iogurt i formatge baixos en calories; disminuir el consum de carns amb greix, així com el de dolços o de pastisseria industrial, i servir racions més petites. A més, es recomana menjar plats casolans, utilitzar oli d’oliva verge, procurar dinar amb la família, fer exercici físic diàriament, dormir un mínim de 8 a 10 hores, i evitar mirar la televisió a l’habitació.

Els professionals remarquen la importància que té el berenar del matí ja que és tracta de la menjada que dóna més energia per desenvolupar les activitats bàsiques diàries i és fonamental per reduir l’obesitat infantil. En un berenar correcte hi ha d’haver productes lactis com llet, iogurt o formatge; cereals integrals o pa, i peces de fruita.

Entre els factors de risc que poden provocar l’obesitat infantil cal destacar: l’alimentació inadequada amb una ingesta excessiva de greixos i de sucre (fregits, pastisseria industrial, dolços o begudes amb sucres afegits) i la vida sedentària (estar massa hores davant el televisor, l’ordinador o els videojocs que resten temps per anar d’excursió o per fer esports a l’aire lliure). Uns altres factors que s’han de tenir en compte són els de tipus genètic com, per exemple, l’obesitat d’un dels progenitors, l’absència de lactància materna o haver-ne pres menys de sis mesos, i la reducció de les hores de dormir.

On som / Contacte

Centraleta
Informació i Programació de Cites

871 205 000

huse.comunicacio@ssib.es

Centraleta
Informació i Programació de Cites

871 205 000

huse.comunicacio@ssib.es

Com arribar

En transport públic:

EMT: Línies 3, 4, 7, 20, 25, 35


En cotxe

Per Passeig del Born

Centraleta
Informació i Programació de Cites

871 205 000

huse.comunicacio@ssib.es

Centraleta
Informació i Programació de Cites

871 205 000

huse.comunicacio@ssib.es

Com arribar

En transport públic:

EMT: Línies 3, 24


En cotxe

. Per Carrer d'Aragó/Ma-13A

. Per Ctra. de Manacor y Camí Salard

. Per Autopista de Llevant/Ma-19