Idioma:
Govern de les Illes Balears
Page
Inici / / Tràmits / Vull una còpia de la meva història clínica
ASSISTÈNCIA I TRÀMITS

Vull una còpia de la meva història clínica

En els següents apartats l'informam respecte a:


Com puc sol·licitar documentació clínica


Què es requereix per sol·licitar documentació clínica


Com rebrà la documentació clínica sol·licitada


Com sol·licitar el resultat d’una prova radiològica i/o d’una analítica 

Com puc sol·licitar documentació clínica?

Si necessitau una còpia d’un informe, de la història clínica o de proves diagnòstiques, podeu sol·licitar-la per dues vies:

Què es requereix per sol·licitar documentació clínica?

La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals, considera les dades relatives a la salut mereixedores d’especial protecció. En estricte compliment d’aquesta norma, per a la petició de documentació clínica s’estableixen uns requeriments que varien en funció del tipus de sol·licitud:

A. Sol·licitud d’informació sobre la pròpia història clínica:

  • Especificar la documentació clínica que se sol·licita.
  • Foto o fotocòpia del DNI per ambdues cares, o del passaport.
  • Indicar l’adreça postal i el telèfon de contacte.

B. Sol·licitud d’informació sobre la història clínica d’una altra persona:

  • Especificar la documentació clínica que se sol·licita.
  • Autorització signada en què la persona que autoritza designa la persona autoritzada. Es pot descarregar un model d’autorització AQUÍ.
  • Foto o fotocòpia del DNI per ambdues cares, o del passaport, de la persona que autoritza.
  • Foto o fotocòpia del DNI per ambdues cares, o del passaport, de la persona autoritzada.
  • Indicar l’adreça postal de la persona autoritzada i telèfons de contacte.


C. Sol·licitud d’informació sobre la història clínica d’una persona amb incapacitació judicial:

  • Sol·licitud del tutor que especifiqui la documentació clínica que es necessita.
  • Foto o fotocòpia del DNI per ambdues cares, o del passaport, del tutor.
  • Foto o fotocòpia de la sentència judicial d’incapacitació.
  • Indicar l’adreça postal i el telèfon de contacte.


D. Sol·licitud d’informació sobre la història clínica d’una persona menor d’edat:

  • Si es tracta de fills:
    • Especificar la documentació clínica que se sol·licita.
    • Foto o fotocòpia del DNI per ambdues cares, o del passaport, del pare o de la mare del menor (de qui faci la sol·licitud).
    • Foto o fotocòpia del Llibre de Família que acrediti el parentiu, o còpia de la partida de naixement o, si s’escau, de la sentència que acrediti que s’ostenta la pàtria potestat sobre el menor.
    • Indicar l’adreça postal i el telèfon de contacte.
  • Si es tracta de menors en situació de tutela:
    • Especificar la documentació clínica que se sol·licita.
    • Foto o fotocòpia del DNI per ambdues cares, o del passaport, del tutor.
    • Foto o fotocòpia de la resolució judicial o administrativa que establesqui la tutela i que designi la persona sol·licitant com a tutora del menor.
    • Indicar l’adreça postal i el telèfon de contacte.


E. Sol·licitud d'informació sobre la història clínica d'una persona morta:

D'acord amb la Llei 41/2002, de 14 de novembre, bàsica reguladora de l'autonomia del pacient i de drets i obligacions en matèria d'informació i documentació clínica, només es facilitarà l'accés a la història clínica dels pacients morts a les persones que hi estiguin vinculades per raons familiars o de fet, o a qui la persona morta hagués designat expressament.

  • Si la persona va morir a l’Hospital Universitari Son Espases:
    • Especificar la documentació clínica que se sol·licita.
    • Foto o fotocòpia del DNI per ambdues cares, o del passaport, del sol·licitant.
    • Foto o fotocòpia del Llibre de Família o del certificat de naixement que n’acrediti el parentiu, o bé còpia de la designació expressada per la persona morta.
    • Indicar l’adreça postal i el telèfon de contacte.

  • Si la persona NO va morir a l’Hospital Universitari Son Espases:
    • Especificar la documentació clínica que se sol·licita.
    • Foto o fotocòpia del DNI per ambdues cares, o del passaport, del sol·licitant.
    • Foto o fotocòpia del Llibre de Família o del certificat de naixement que n’acrediti el parentiu, o bé còpia de la designació expressada per la persona morta.
    • Certificat de defunció.
    • Indicar l’adreça postal i el telèfon de contacte.

Com rebré la documentació clínica sol·licitada?

  • Per notificació electrònica (Seu electrònica de la CAIB, «Carpeta ciutadana»)
  • Por correu certificat
  • De  manera presencial

No es cursaran peticions de documentació rebudes telefònicament o por fax.

Si necessitau més informació, posau-vos en contacte amb el nostre Servei de Documentació Clínica:

  • Per telèfon, al 871 206 003
  • Per correu electrònic, a l’adreça hse.aic@ssib.es

On som / Contacte

Centraleta
Informació i Programació de Cites
Centraleta
Informació i Programació de Cites
Horario

De lunes a viernes 8h - 20h


Com arribar

En transporte público:

EMT: Líneas 3, 4, 7, 20, 25, 35


En coche:

Por Passeig del Born

Centraleta
Informació i Programació de Cites
Centraleta
Informació i Programació de Cites
Com arribar

En transporte público:

EMT: Líneas 324



En coche

. Por Carrer d'Aragó/Ma-13A

. Por Ctra. de Manacor y Camí Salard

. Por Autopista de Llevant/Ma-19